Niełatwy wynajem powierzchni biurowych, czyli na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

W naszym kraju panuje ogromny deficyt powierzchni biurowych. Największy popyt notuje się rzecz jasna w Warszawie. Z niską podażą powierzchni biurowych boryka się tak właściwie, każde większe miasto w Polsce. Czym się kierować przy wynajmie powierzchni biurowych i na co zwrócić uwagę?

Niełatwy wynajem powierzchni biurowych, czyli na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

Wynajem powierzchni biurowych

Powierzchnia biura

Poszukiwanie powierzchni biurowej pod wynajem najlepiej zacząć od sprecyzowania swoich oczekiwań. Pierwszą ważną kwestią jest metraż. Szacuje się, że na jedną osobę powinno przypadać co najmniej 6 mkw. Na podstawie tego parametru oraz liczby zatrudnionych osób można ocenić mniej więcej jaka powierzchnia biura będzie nam najbardziej odpowiadać. W nowoczesnych biurowcach nie może też zabraknąć aneksu kuchennego i pomieszczeń socjalnych.

Zobacz: Przygotowania do przeprowadzki – poradnik pakowania

Specyfika przedsiębiorstwa może również wymuszać utworzenie oddzielnej sali konferencyjnej. Dobrze gdy będzie ona wygłuszona. Biorąc pod uwagę potencjalny rozwój przedsiębiorstwa w przyszłości warto również zainteresować się wynajmem nieco większej przestrzeni biurowej. Gdy firma zacznie się rozrastać nie będzie problemów z zagospodarowaniem dodatkowego miejsca.

Lokalizacja powierzchni biurowej

Niełatwy wynajem powierzchni biurowych, czyli na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

W poszukiwaniu powierzchni biurowej kierować będziemy się na pewno jej potencjalną lokalizacją. Przy wyborze odpowiedniego położenia nie możemy ignorować struktury demograficznej w firmie. Jeśli zatrudniamy sporą liczbę osób dojeżdżających postawmy na powierzchnie biurowe, położone na peryferyjnych dzielnicach.

Gdy większość zatrudnionej kadry mieszka na terenie miasta postawmy na lokalizację w centrum. Centra dużych miast są zwykle bardzo dobrze skomunikowane z pozostałymi dzielnicami.


REKLAMA: Tanie powierzchnie magazynowe do wynajęcia na Śląsku


Parking

Postawmy na wynajem powierzchni biurowych z przypisanych do nich parkingiem. Niestety o wolne miejsca parkingowe w ścisłym centrum miasta będzie trudno. Można wykupić abonament na kilka miejsc ale jest to droga inwestycja. Dlatego tak dobrze sprowadzają się powierzchnie biurowe z przypisanymi im miejscami parkingowymi.

Rzecz jasna przy wyborze powierzchni biurowej pod uwagę bierzemy również cenę i standard wykonania. Przed podpisaniem samej umowy jej treść warto skonsultować z prawnikiem.

Sprawdź: Jak odpowiednio przygotować się do spotkania z adwokatem?

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.